Zahvaljujuci prepoznavanju koordinatorki da bih ja mogla da nastavim temu "Ekonomsko osnaživanje devojaka", nakon fenomenalne Ane Regoje, to se i dogodilo. Na pocetku sam bila malo sa rezervom, ali kada sam krenula sa pripremom radionice, bila sam sigurna da to može dobro da ispadne. Bila mi je dovoljna jedna kafica zacinjena sa Aninim savetima, sugestijama i zapažanjima da budem još sigurnija u sebe i svoj rad. Cak sam osetila snagu novog izazova i to mi je prijalo!
I evo opisa radionice "Ekonomsko osnaživanje devojka":
Radionicu uvek zapocinjemo sedenjem u krug i predstavljanjem. Uglavnom to bude uz neku igru koja ima za cilj da nas opusti i zbliži. Krenemo u pricu pitanjima: zašto su upisale školu koju pohadaju, šta ce posle završenog školovanja, da li su to njihve želje ili su to sugestije iz porodice. Obicno se najviše zadržimo na pitanju cime ce se baviti nakon školovanja. Kroz to pitanje se mnogo dobro prepozna i uoci njihov stav i status u porodici. To nam pitanje vodi temu na podelu na "muško - ženske poslove" i na ravnopravnost polova. Prica se proširi na to da žene mogu mnogo poslova koje mogu i muškarci (voze autobus, popravljaju auto…), a da to jednostavno nisu svesne dok ne probaju i da na njih mnogo utice društvo, okolina, mediji. Objašnjenje takvog stanja u društvu nam dodatno pomogne Barometar sa tvrdnjama i prica o jednoj Ivani (koja predstavlja manje-više svaku od nas) koja piše o "muškom" svetu.
Drugi deo radionice pricamo o tome šta one privatno rade i dali imaju neki hobi. Zanimljivo je da vecina njih nema hobi (osim slušanja muzike i gledanja TV), a skoro ni jedna nije razmišljala da od tog svog hobija može jednog dana da zaraduje i bude ekonomski nezavisna. Dobro je što na kraju dodemo da raznih ideja i nacina ekonomskog osnaživanja (frizerske usluge, manikir, popravka bicikle, izrada nakita, šminka…).
Cilj radionice:
Upoznavanje sa cinjenicama i predrasudama o "muško-ženskim" poslovima i podeli u društvu. Podizanje samopuzdanja i svest o tome koliko žena može, a koliko je sputana. I naravno, glavni cilj je da devojke prepoznaju kod sebe nacin na koji mogu da zaraduju i budu ekonomski nezavisne.
Naucila sam:
Svidalo mi se: